Uncategorized

Sağlıklı Zayıflamak Mümkün mü?

SAĞLIKLI ZAYIFLAMAK MÜMKÜN MÜ?

 

Yeni bir yazıdan herkese merhaba. Bugün zayıflamanın yada kilo vermenin sağlıklı halinden bahsedeceğiz. Başlamadan önce hep söylediğimiz bir şeye değinmek isterim. Zayıflamak için yola çıktıysanız gözünüz tartıda değil bedeninizde olsun. Çünkü önemli olan 60 kg dan 55’e düşmek değil bedensel olarak sıkılaşmak ve incelmek. Yani aynı kiloda kalıp lisede giydiğiniz pantolonlara yeniden girebilirsiniz. Nasıl mı? Devamı yazıda…

 

Sağlıklı zayıflamak için öncelikle bunun bir süreç değil alışkanlıkları değiştirmeye başlangıç olduğunu aklınıza kazıyın. Çünkü kilo vermekle zayıflamak aynı şeyler değil.  1 hafta boyunca normalden daha az yiyerek yada minimum seviyede besin alarak pekala zayıflayabilirsiniz ama bu size incelme ya da sıkılaşma olarak dönecek diye bir kural yok. Bedeninizde hoşunuza gitmeyen deformasyonlar olabileceği gibi tam tersi metabolizmanız yavaşlar ve kilo almaya bile başlayabilirsiniz.

 

Zayıflama kararı almanıza sebep olan ve size motive eden görüntülerin hepsinin sadece beslenme ile değil spor desteği ile sağlandığı bir gerçek. Bu yüzden sağlıklı zayıflamak için sporu hayatınızın bir parçası haline getirmelisiniz. BU illaki bir spor salonuna üye olarak günde 2 saatinizi harcamanız anlamına gelmiyor. Bir koşu grubuna katılarak haftada  2,3 gün düzenli olarak koşulara katılabilir ve  çok verimli bir antrenman disiplini yakalayabilirsiniz. Bunun dışında artık evde yapabileceğiniz egzersizlere ulaşmak çok basit. Önemli olan sizin ne kadar istediğiniz ve ne kadar gayretli olduğunuz. Koşu grupları ve evde egzersizlerle ilgili destek almak için info@fitchef.com.tr den bize yazabilirsiniz.

 

İşin en zor ve canalıcı kısmı beslenmeye gelince tabi ki size bir diyet listesi veremem. Çünkü yenmesi gereken besinler birbirine yakın olsa da yemekler kişiye özel olarak hazırlanmalı ve miktarlar sizin ihtiyacınıza göre belirlenmeli. Size faydası olacak bir kaç kuraldan bahsedecek olursak zayıflamak için sebze tüketiminizi arttırın. Lifli gıdalara metabolizmanıza iyi gelecektir. İkinci önemli kural yemekten korkmayın kalori hesabı yapmak yerine yediğiniz besinlerin içeriği ile ilgilenin. 0 karbonhidrat gibi geçici ve son derece zararlı şok diyetlerden uzak durun. Enerşinizi karbonhidrat yerine sağlıklı yağlardan almak iyi bir seçenek olabilir tabi. Sanılanın aksine yediğimiz yağlar ile vücudumuzda biriken yağlar aynı şeyler değil. Yağ yakmak için vücudumuza sağlıklı yağlar almalıyız. Eğer hiç yağ yemezseniz vücudunuz yağ kıtlığı olduğunu düşünerek yağ depolamalıyım diye düşünür ve yağlanırsınız.

 

Tüm bileşenleri topladığımızda evet sağlıklı zayıflamak mümkün bunun için öncelikle daha hareketli bir yaşama geçmeli egzersiz yapmalısınız. Kalori hesabı yapmak yerine bol yeşillik tüketmeli ve tüm enerjinizi proteinlerden almak yerine öğünlerinizde karbonhidrat yada yağlara da yer vermelisiniz.  (sağlıklı bir öğün için sağlıklı yemekler hakkında yazıma bakabilirsiniz. Size özel bir menü içim işin uzmanlarına başvurmanızda fayda var.)

 

Yeni bir yazı daha görüşmek üzere sevgiler…

Uncategorized

Sporda Sağlıklı Beslenmenin Önemi ve Yeri

 

Yeni bir yazıdan herkese merhaba!

Günümüzde spor yapmak, arkadaşların buluşup kahve içmesi ya da sinemaya gitmek gibi sıradan bir eylem halini aldı sonunda. Öyle ki spor ile ilgili sosyal medya hesapları her gün binlerce beğeni alıp milyonlarca takipçiyi peşinden sürüklüyorlar.

Artık ülkemizde spor denince fitness yerine koşu bisiklet gibi hem daha faydalı hem de sosyalleşmeye katkı sağlayan sporlar akla geliyor. Bu spor konusunda ne kadar geliştiğimizin bir göstergesi.

Spor yapmak için gerekenler bazen sadece vakit ya da bir kaç ekipmanken, yaptığınız spordan verim almanız için gereken ise kesinlikle sağlıklı beslenmektir.

Spor ve sağlıklı beslenmeyi bir arada ele almadan önce düzenli olarak spor yapmanın hayatımıza kattığı şeylerden bahsedecek olursak,  spor yapmak ne kadar sadece bedeni ilgilendiren bir eylem olarak görünse de ruh sağlığı açısından da oldukça önemlidir.

Düzenli spor yapan kişilerin kas güçleri ile birlikte zihinleri de güçlenir ve daha üretken bir bakış açısına sahip olurlar. Düzenli egzersizleri yaşamınızın bir parçası haline getirdiğinizde oldukça dinç hissetmeye başlar ve yaşam kalitenizi arttırmış olursunuz.

Düzenli egzersizlerinizi ancak sağlıklı ve planlı bir beslenmeyle en verimli hale getirebilirsiniz. Sizlere daha önce sağlıklı beslenme konusundan bahsetmiştik. Sağlıklı beslenme, tükettiğiniz besinlerden bu besinlerin pişirilme yöntemlerine kadar birçok konuyu içinde barındırmaktadır. Sağlıklı bir yaşam için sporun gerekliliği %30 ise sağlıklı beslenme %70 oranında önem arzeder diyebiliriz.

Sporda beslenmede öncelikli olarak spor yapmaktaki amacınız çok önemlidir. Kas kütlenizi geliştirip, yağ yakmaya yönelik bir spor planı yaptıysanız haliyle beslenme şekliniz de bu yönde olmalıdır. Hedeflediğiniz vücut ölçüleri için vücudunuzun ihtiyacı olan yağ, protein ve karbonhidrat miktarlarından yola çıkarak öğünlerinizi planlamalısınız. Eminiz ki bu şekilde beslenmek sizi hedefinize daha sağlıklı ve kolay bir şekilde ulaştıracaktır. Bu konuda hazırlık vaktiniz ve yeterli bilginiz yoksa kesinlik bir uzmandan destek almalısınız.

Zayıflamaya veya formunuzu korumaya yönelik yaptığınız bir spor planını ele alacak olursak da hedefinize ancak programınıza uygun bir beslenme planıyla ulaşabilirsiniz. Programınıza uygun besin değerlerini içinde barındıran bir beslenme planıyla sağlıklı bir şekilde zayıflar veya formunuzu korursunuz. Bu noktada dikkat edilmesi gereken en önemli husus vücudunuzun ihtiyacı olan besin değerlerinin altında bir beslenme planıyla hareket etmemektir. Yetersiz ve düzensiz beslenerek hedefinize ulaşsanız bile bu durum sağlıklı olmayacaktır. Beslenmenize dikkat etmeyerek vücut direncinizi azaltıp, birçok hastalığa kapınızı aralamış olursunuz.

Unutmayın her başarılı sporcunun arkasında sağlıklı yemekler vardır. J