Uncategorized

Kış Aylarında Sağlıklı Beslenme Önerileri

Kış Aylarında Sağlıklı Beslenme Önerileri

 

Havasından suyuna, yemeğinden tatiline kadar keyfini en çok çıkardığımız mevsim olan yaz artık bitti. Her mevsim geçişinde olduğu gibi kışa girerken de metabolizmamız değişimlerden geçer. Zayıflama dönemlerinin bu aylara denk gelmesi bu nedenle öncelikle tercih edilen yöntemlerden değildir. Korumaya aldığımız vücudumuz için faydalı olan besin ve egzersizlere yönelerek, bu mevsim geçişlerini en verimli şekilde atlatabiliriz.

 

Havaların soğuması, bedenimizin de bu sıcaklık farkını algılamasıyla kendisini korumaya almasını getirir. Vücudun dışarıdan gelen soğuğa karşı kendisini korumaya alması şekerli ve yağlı besinlere yönelmesiyle gerçekleşir. Kapalı alanlarda daha çok bulunan bedenimiz, fiziksel aktivitelerden de uzak oldukça, hareketsiz bir döneme girme riski de taşıyabilir.

Mevsimlerin bedenimiz üzerindeki etkisi

Her mevsim, vücudumuz için farklı bir anlam ifade eder; farklı ihtiyaçları ortaya çıkarır. Mevsimlerin yarattığı değişikliklere istinaden düzenleyeceğimiz beslenme programımız, karşılığını göreceğimiz değişiklikleri de beraberinde getirir. Örneğin mevsiminde yenilen sebze ve meyveler, barındırması gereken vitamin ve mineralleri içerdiği için bedenimizin daha çok ihtiyacı olan enerjiyi almasını sağlar. Buna karşılık yazın ağır yiyecekler yemek de sıcak havada kaldıramayacağı bir yükü vücudumuza yüklememiz anlamına gelir.

 

Kış ayları, vücudun savunma sistemini güçlendirici besinlerin alınması gereken bir dönemdir. Bu dönemde bağışıklık sistemini güçlendirmek için A ve C vitaminleri özellikle ve öncelikle tüketilmelidir. Renkli sebzelerden brokoli, havuç, kabak, lahana ve kereviz, vücudun ihtiyacı olan enerji ve güç kaynağını verir. Aynı şekilde C ve A vitamini bakımından zengin olan portakal, elma, mandalina ve greyfurt da kış aylarında tüketilmesi gereken besinlerin başında gelir.

E vitamini ise soğuk algınlığı ve diğer enfeksiyonlara karşı vücudu korumaya aldığı gibi, vücuda alınan A vitamininin okside olmasını engeller. E vitamini açısından zengin olan kurubaklagil, yoğurt, fındık ve yeşil yapraklı sebzeler de soğuk günlerde ağırlık verilmesi gereken besinlerin ilk sırada gelenleridir. Tüm bu vitamin ve mineral ihtiyaçlarınızı adrese teslim diyet yemekleri yapan yemek servisi hizmetlerinden 7 gün boyunca sağlayabilirsiniz.

 

Güneş ve su tüketimi de vücudun ihtiyacı

Su, vücut ısısını dengede tutmakta en önemli araç olarak özellikle yaz aylarında öncelikli önem taşır. Kış aylarında da vücut fonksiyonlarının düzenli çalışması ve toksinlerin vücuttan atılması için en az 8 bardak olarak tüketilmesi gereken başat içecektir. Güneş ise her mevsim maksimum fayda sağlanması gereken bir kaynak olarak tüm D vitamini ihtiyacınızı karşılarken kilo verme ve diyet uygulamalarında da vücudun sağlıklı bir sistem olarak işlemesini sağlar.

Okuduğunuz paragraflardan yola çıkarak kendinizi kışa hazırlayabilir, kışa girerken sağlıklı bir şekilde forma girebilirsiniz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Sevgiler