Uncategorized

Sporcu Beslenmesi Temeli

SPORCU BESLENMESİ

 

Herkese merhaba bu yazımızda sporcu beslenmesinden bahsedeceğiz.

 

Bu yazıda sporcu beslenmesini derinlemesine işlemek yerine sporcu beslenmesinin mantığını ve en basit haliyle nasıl olması gerektiğini anlatmak istiyoruz.

Spora yeni başlayanlar ya da sporcu beslenmesinin önemini yeni fark edenler ve sporcu beslenmesini öğrenmek isteyenlerin kafasında bir temel oluşacağı kanısındayız.

 

İlk olarak kasları proteinden oluşan birer kütle olarak düşünelim. Kasları besleyen şey proteindir enerjisini ise karbonhidrat ve yağlardan alırlar. Sporcu beslenmesini basit olarak ele alırken bile kafa karışıklığı olduğunun farkındayız. Yazının devamında taşlar yerine oturacak merak etmeyin.

 

Protein kas yapan bir araç olarak görülse de üstede belirttiğimiz gibi kasların yakıtı proteinler değil karbonhidratlardır ve yağlardır. Bu konuda çok büyük bir yanılgıya değinmeden geçmek olmaz. Protein faydalı ve olmazsa olmaz bir besin olan karbonhidratlar ve yağlar olmadan kas gelişimini sağlayamaz.

 

Kas gelişimi için öncelikle kasların efor sarf etmesi bir takım hareketlerle yorulması ve yıkıma uğraması gerekir. Tüm bunların gerçekleşmesi için gereken enerjiyi karbonhidrat ve yağlardan alırız. Harcanan enerji sonra ya da düzenli yapılan egzersizler sonucu yıkıma uğrayan kaslara kendilerini toparlamak için proteine ihtiyaç duyarlar ve her yıkımdan sonra bir öncekinden daha iyi seviyede geri dönerler. Sporcu beslenmesinde protein, karbonhidrat ve yağlatın görevini bu şekilde ayırabiliriz. Antrenman sırasında ve günlük hayatta ihtiyaç duyduğunuz enerjinin proteinlerden alınmaya çalışılması bu  maalesef size kas kaybına yol açar. Çünkü üste de bahsettiğimiz gibi protein vücudun öncelikli enerji kaynağı değildir.

 

Bu temek yazımızda sporcu beslenmesinde protein karbonhidrat ve yağların önemine değindik. Okuyanlar için protein diyetleri vb. yanlışlardan dönülmesini bir nebze katkımız olduysa ne mutlu. İlerleyen günlerde bu konuyu daha detaylı olarak işleyeceğiz. Kişisel özellikler ve egzersiz yoğunluğuna göre tüketilmesi gereken protein karbonhidrat ve yağ miktarları hakkında bilgiler vereceğiz.

 

Yenide görüşmek üzere sevgiler ve selamlar…

FitChef Ekibi