Uncategorized

Nasıl Sağlıklı Beslenebilirim?

SAĞLIKLI BESLENMENİN YOLLARI

Bu yazımızda diyet yemek paketi almadan sağlıklı beslenmeye nasıl başlayabileceğinizi anlatacağız. Üyelerimizin önemli bir kısmı sağlıklı beslenmenin mantığını bilmesine rağmen yemek hazırlamaya vakit bulamadığı için ya da diyete yemekleri hazırlayamadığı için diyet yemek servisi alıyor. Çok büyük bir kısım ise nasıl sağlıklı besleneceğini bilmediği için diyet yemek servisine başvuruyor.

Biz FitChef olarak yemek satmak amacından öte sağlıklı beslenmeyi yaymak insanları biliçlendirmek istiyoruz. Bu yüzden FitChef’te diyet yemek servisi alan herkese paketi süresince bir diyetisyen eşlik eder ve beslenme ile ilgili sorularını cevaplar. Böylelikle paketiniz bittikten sonra nasıl beslenmeniz gerektiğini öğrenmiş olursunuz. Aşağıda yazdıklarımızın dışında 2 öğün beslenme, ketojenik beslenme gibi farklı beslenem tipleri de vardır. Biz bugün genel olarak uygulaması basit temel beslenme kurallarından bahsedeceğiz.

Sağlıklı beslenmenin nasıl olması gerektiğine gelirsek;

1)Kaliteli ve sağlıklı bir yaşama için en önemli faktör beslenmedir.

2)Besin öğelerinin büyüme gelişmeyi desteklemek, enerji sağlamak, metobolizmayı düzenlemek gibi 3 ana fonksiyonu vardır.Besin öğeleri 6 farklı kategoride değerlendirilir. Karbonhidrat,yağlar, protein, vitamin, mineraller ve su. Sağlıklı beslenmenin temel şartı bu besin öğelerinin günlük yeterli ve dengeli alınmasıdır.
3)Peki nasıl beslenilmeli, nelere dikkat edilmeli, beslenme ile ilgili altın kurallar nedir.Sizin için sağlıklı bir diyet nasıl olmalıdır?
4)Sağlıklı yaşam için kendinize aşağıdaki soruları sorun cevaplarıyla sağlıklı menünüzü planlayabilirsiniz.
– Kaç ana öğün ve kaç atıştırma öğününüz var?
– Günlük diyetinizde hangi besinleri ne kadar tükettiğinizi hiç düşündünüz mü?
– Günlük olarak ne kadar taze meyve ve sebze tüketiyorsunuz ve aslında ne kadar tüketmelisiniz?
– Boş zamanlarınızda fiziksel olarak ne kadar aktifsiniz?
5)Beslenme ile ilgili altın kurallar
– Besin tercihlerinin her zaman dengelenmesine özen gösterilmelidir.
– Karbonhidrat ve yağ tüketmekten tüketmekten çekinilmemeli. Organizma için birinci derecede önemli enerji kaynaklarıdır. ve CHO’ların (karbonhidrat) enerji içeriği yağlardır daha azdır. basit bir Kalori hesabı yapmak isterseniz CHO 1 gramı 4 kcal yağların, 1 gramı 9 kkcal, proteinlerin ise 1 gramı 4kcal sağlamaktadır.
– Kısa sürede zayıflamak yerine yeterli,dengeli ve sağlıklı beslenme bilinci edinilmek hedef almalısınız
– Günlük beslenme ihtiyaçları mutlaka tamamlanmalı eksik veya fazla beslenilmekten kaçınılmalıdır. Düşük kalorili beslenerek zayıflamaya çalışmaktan uzak durun.
– Vücudumuzdaki kan dolaşımı akışkanlığını sağlamak ve günlük harcadığınız enerjiyi yükseltmek için günde en az 30 dakika olmak şartıyla spor yapmayı alışkanlık haline getirmeniz gerekir.
– Tam tahıllı ürünlere sofranızda yer verin.
– Su hayattır ve suyun hayatımızda bol miktarda yer alması gerekir.Bu yüzden günde 2lt. su tüketimi alışkanlık haline getirilmelidir.
– Lif oranı yüksek olan meyve, sebze, kurubaklagil ve tam tahıl ürünlerini yeterli ve dengeli miktarda tüketin.
Doymuş yağ içeriği yüksek olan katı yağlar yerine sıvı yağları tercih edin.
– Kızartma şeklindeki pişirme yöntemlerinden uzak durun.
– Tek düze beslenmekten kaçının.
– Sofranızda antioksidandan zengin besinler bulundurun.
– Kalori bakımından zengin olan süt ve süt ürünlerine beslenmenizde yeteri kadar yer verin.
– Demir kaynağı olan et ürünleri yumurta, koyu yeşil yapraklı sebzeler öğünlerinizde yeteri miktarda yer almalıdır.
– Çay, kahve, asitli içeceklerin kafeinden zengin olduğunu unutmayın.Günlük kafein alımınızın 300mg’ı aşmamasına özen gösterin.
– Omega 3 yağ asidi içeriği nedeni ile balık, deniz ürünleri ve yağlı kuru yemişlerden yeterli bir şekilde alınması gerekmektedir.
– Sosis, sucuk, salam, pastırma gibi işlenmiş ürünleri olabildiğince az tüketin.
Peynir, zeytin gibi besinler tüketirken az tuzlu olanları tercih edin veya bu ürünleri suda bekleterek tuz içeriklerini azaltın.
– Besinlerden keyif alın ve orta düzeyde tüketin.
– Vücut ağırlığınızı ve vücut bileşiminizi kontrol edin.
– Öğün atlatılmamalıdır.Öğün atlamak özelliklere kahvaltı öğününü atlamak genellikle öğünlerde fazla yeme azalan iş kapasitesi ve kontrol dışı açlığa yol açabilir.
6)Sizin için sağlıklı bir diyet nedir?
– Vücudumuzun sağlıklı çalışmasını sağlayan elzem makro ve mikro besin öğelerinin yeterli ve dengi alımıdır.Sağlıklı bir diyetin amacı çocuk ve gençlerde normal büyüme ve gelişim ile vücudun tüm organlarının günlük işlevlerini hem dinlenme hem de aktivitelerimiz sırasında sağlanması gereğidir.
– Enerji ihtiyacını karşılamak için yeterli düzeyde besin tüketmek.
– Enerjiyi büyük oranda CHO sağlamak.
– Protein, vitamin, mineral gereksinimlerini karşılayabilmek için çeşitli türde besinler tüketmek.
– Hidrasyonu korumak için yeterli düzeyde sıvı almak.
Tüm bu maddelerden yola çıkarak kendiniz için günlük sağlıklı bir plan yapabilirsiniz.
Sevgiler,
FitChef Ekibi