Uncategorized

2019 Sağlıklı Beslenme Trendleri

2019’da Sağlıklı Beslenme Trendleri Neler Olacak?

Yeni yıla girmemizle hepimizde yeni umutlar ve bir heyecan var. Her yıl olduğu gibi bu yıldandan farklı beklentilerimiz var. Peki sağlıklı beslenmede bu yıl bizi neler bekliyor? hangi tip beslenme çeşitleri popüler olacak bizi ne gibi yenilikler bekliyor? Bu yazımızda kısaca 2019 sağlıklı beslenme trendlerine değindik.

Eşsiz Protein Kaynaklarını Almaya Çalışın
Yeterli protein alabilmek özellikle de sporcular için çok önemli bir konu. Ağır antrenman yapan
sporcular için toparlanmayı sağlamak, genel sağlığı desteklemek, metabolik adaptasyonu sağlamak
için kilogram başına 0.6-0.9 gram protein tüketimi tavsiye ediliyor.

Bitkisel Proteinler Bu Yıl da Çok Popüler
Klasik protein ağırlıklı beslenirken hem lezzetli hem de bol protein içeren gıdalara ulaşmak hiç de zor
değil �� Örneğin bitkisel proteinlere de odaklanarak kolestrolü dengede tutup ihtiyacımız olan
proteini de alabiliriz. Çiğ badem, tam tahıllı ekmek, nohut gibi tahıl ve kurubaklagillerden de bol bol
protein kazanabiliriz.
Ketojenik Beslenme
2018’de de gayet trend olan bu akım 2019’da da çok rağbet görecek. Peki nedir ketojenik beslenme
ve neden önemlidir? Kimler için uygundur? Bu sorulara cevap bulmaya çalışalım.
Ketojenik diyet, Atkins ve düşük karbonhidrat diyeti ile birçok benzerliği paylaşan, çok düşük
karbonhidratlı, yüksek yağlı bir diyettir .
Karbonhidrat alımını büyük ölçüde azaltmayı ve yağla değiştirmeyi içerir. Karbonhidratlardaki bu
azalma vücudunuzu ketozis adı verilen metabolik bir duruma sokar. Bu olduğunda, vücudunuz enerji
için yağ yakmada inanılmaz verimli olur.
Ketojenik diyet, kilo vermek ve hastalıklarda risk faktörlerini azaltmak için etkili bir yoldur. Aslında,
araştırmalar ketojenik diyetin tavsiye edilen az yağlı diyetlerden çok daha üstün olduğunu
göstermektedir. Dahası, diyet o kadar doludur ki kalori saymadan veya yiyecek alımınızı izlemeden
kilo verebilirsiniz.
İntermittent Fasting(Aralıklı Oruç)
Aralıklı oruç (IF) şu anda dünyanın en popüler sağlık ve fitness trendlerinden biridir. İnsanlar kilo
vermek, sağlıklarını iyileştirmek ve yaşam tarzlarını basitleştirmek için kullanıyorlar. Birçok çalışma,
bu beslenme tarzının vücudunuz ve beyniniz üzerinde güçlü etkileri olabileceğini ve hatta daha uzun
yaşamanıza yardımcı olabileceğini göstermektedir.
Aralıklı oruç (IF), oruç tutma ve yeme periyodları arasında geçiş yapan bir yeme şeklidir. Hangi
yiyecekleri yemeniz gerektiğini değil, ne zaman yemeniz gerektiğini belirtir. Bu bakımdan,
konvansiyonel anlamda bir diyet değil, daha doğrusu bir beslenme düzeni olarak tanımlanmaktadır.
Aralıklı oruç daha az öğün yemenizi sağlayarak, kalori alımında otomatik bir düşüşe yol açabilir. Ek
olarak, aralıklı oruç kilo kaybını kolaylaştırmak için hormon seviyelerini değiştirir. İnsülini azaltmaya
ve büyüme hormonu seviyelerini arttırmaya ek olarak, yağ yakıcı hormon norepinefrin salınımını
arttırır.

Sindirim Sağlığınızı Koruyun
 Sindirim sağlığı 2019’da önemli bir trend haline geldi. Araştırmalar, sağlıklı bir bağırsağın
genel sağlığın temeli olduğunu gösteriyor. Geçtiğimiz yıllarda lif ve probiyotik içeren gıdalar
bağırsak sağlığında egemen iken şimdilerde prebiyotikler ve fermente edilmiş yiyecekler
oldukça popüler. Dost bakteriler olarak tanımlanan probiyotikler, sindirim sisteminin
düzenlenmesine ve bağışıklık sisteminin desteklenmesine yardımcı olurlar. Probiyotik içeren
besinlere örnek olarak ise peynir, yoğurt, kefir, turşu vb. besinler gösterilebilir.